مصرف یک قرص در روز، استفاده از انسولین را بهینه و هموگلوبین گلیکوزیله را در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 کاهش می دهد

22 ژانویه 2021- مطالعات جدید، تاثیر مصرف یک قرص جدید را در روز برای بهینه سازی انسولین درمانی و کاهشHbA1c در بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 1 بررسی کرده اند.

تحقیقات اخیر که فاز دوم آزمایش Simplici-T1 می باشد، نشان داد که یک قرص جدید معروف به "فعال کننده انتخابی گلوکوکیناز کبد"، که به عنوان TTP399 شناخته می شود، در مقایسه با دارونما ، میزان HbA1c را در هفته ی دوازدهم مصرف، در مقایسه با دارونما به میزان 0.32 درصد کاهش می دهد.

دکتر کارمن والکارس، مدیر ارشد علمی شرکت vTvTherapeutics ، گفت: این اولین درمان کمکی است که کنترل قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 بدون افزایش خطر افت قند خون، بهبود می بخشد. وی همچنین اظهار داشت که ترس از افت قند خون همان چیزی است که بسیاری از بیماران را از دستیابی به اهداف مورد نظر باز می دارد.داروی  TTP399 با فعال کردن انتخابی گلوکوکیناز( آنزیم تنظیم کننده اصلی متابولیسم گلوکز در کبد)، عمل می کند. وقتی این فعال سازی اتفاق می افتد، افزایش استفاده از گلوکز باعث کاهش قند خون می شود. Simplici-T1، اولین مطالعه برای بررسی فعال سازی واقعی گلوکوکیناز در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 ، ضمن ارزیابی اثرات یک دوز داروی خوراکی TTP399در روز، در مقایسه با انسولین درمانی است.

منبع:

http://www.diabetesincontrol.com/daily-pill-optimizes-insulin-use-and-reduces-a1c-for-type-1-diabetes/